Kamis, 28 Mei 2015

Untuk Orang-orang

Kepada yang masih SINGLE...

Cinta ibarat kupu2.Makin dikejar,makin ia menghindar.tapi bila kau biarkan ia terbang,ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga.Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti,tapi cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pada seseorang yang layak menerima.

Kepada yang ragu2 dengan PERNIKAHAN..
Cinta bukannya mencari seseorang yang "Sempurna",tetapi seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna.

Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL..
Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU".bila kau tidak benar2 peduli.jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar2 ada.jangn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main2 denganya.jangan menatap ke dalam mata seseorang bila apa yang kau lakukan hanya pembohong.Hal paling kejam yang dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta,sedangkan kau tak berniat langsung "UNTUK MENERIMANYA"saat ia terjatuh.

Kepada yang PATAH HATI..
Sakit...patah hati..bertahan selama kau menginginkan dan akan mengiris luka yang paling dalam saat kau membiarkanya.persoalanya,bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu,tetapi adalah apa yang boleh diambil sebagai pengajaran dan hikmahnya.

Kepada Yang BELUM PERNAH JATUH CINTA...
Bagaimana kalau jatuh cinta..??? mau jatuh,jatuhlah !!!.tetapi,jangan sampai terjerumus.biar selamba tak stabil,berkongsilah tetapi jangan tak adil.cobalah untuk memahami tetapi bukan bermakna tidak boleh meminta apa2.bersedialah untuk terluka dan menderita,tetapi jangan simpan semua rasa sakit jika itu yang benar2 dialami.

Kepada yang ingin MENGUASAI....
Hatimu patah melihat orang yang kau cintai berbahagia dengan orang lain,tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahwa orang yang kamu cintai ternyata tidak bahagia denganmu.

Kepada yang takut MENGAKUI...
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dengan seseorang,tetapi,lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan denganmu.dan cinta yang paling menyakitkan apabila orang yang kau cintai,langsung tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya..

Kepada yang masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI..
Hal menyedihkn dalam hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu kau jatuh cinta.dan akhirnya kau mulai menyadari bahwa dia bukan jodohmu dan kau telah mensia-siakan masa bertahun2 untuk seseorang yang tidak layak,kalau sekarang dia sudah tak layak,10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak,biarkn dia berlalu pergi dan lupakanlah dia..

Cinta memang indah namun banyak onak berduri didalamnya..
P/s : Cintailah seseorang yang halal untukmu,niscaya dirimu akan mengecapi dunia dan di akhirat.
Cintailah seseorang itu karena Agamanya...
Jadilah cintamu terhadap si dia dapat membawa kalian ke SYURGA

Tidak ada komentar:

Posting Komentar